onsdag 15 oktober 2008

Snabb retur

hade inte tänkt återkomma såhär snart med mitt bloggande, det har ju inte hänt något speciellt och jag har inte hunnit prova några andra kaffen, men jag vill bara än en gång hylla maskinen i köket och jag har funnit vem som köpt in den. Mycket riktigt är det en kollega på ekonomiavdelningen som tröttnat på sin termos och mer eller mindre ensam tagit beslutet att frälsa sin arbetsplats med en kaffemaskin av kvalitet. Vår VD har setts löpa mellan sitt kontor och köket mest hela dagen för att fylla på sin mugg, så han lär inte sätta käppar i hjulen.

Jag har under dagen prövat med kaffe av ganska hög styrka, även om jag normalt föredrar svagare. De höga styrkorna medför lite svårare smaker att vänja sig vid, och jag tänkte att jag kommer landa på dom svagare, eller mildare, smaknivåerna under slutet av veckan. Måste ju våga prova allt såhär i början. Har planerat att avsluta varje arbetsdag med en Moccachoko med extra mjölk och lite socker. Då får man energi så det räcker och blir över

Inga kommentarer: