fredag 24 oktober 2008

En häst, en häst, en åsna

Casual Friday på jobbet idag, härliga fredag. Lät skjortan hänga kvar på galgen och satte på mig min ljusbruna piké i morse istället, nu slipper jag akta mig för kaffespill som förra fredagen. Brun fläck på ljusblå krage som förra veckan är inget jag rekommenderar. Någon på kontoret sa att jag såg ut som en fascist i brun piké och svarta byxor, men jag tror vi kunde skratta åt det i efterhand när vi stod och skämtade runt vår Jede Komo i köket. ”Kaffet ger inga fläckar nu” förklarade jag, alla nickade instämmande.

Jag har inte märkt av någon förändring av kaffeåtgången sen artikeln i Sydsvenskan förra fredagen, det dricks fortfarande ungefär 200 koppar i veckan sett till hela kontoret. Inte överdrivet mycket men en helt klart hälsosam åtgång. Jag förundras dagligen över hur snabb och smidig maskinen är, och den tar inte speciellt mycket plats heller. Inte som maskinen från Torebrings som jag fortfarande väntar på, den ser ut att vara stor som ett kylskåp, och kommer vara minst lika välkommen i mitt hem. Får se om jag får plats med båda i köket. Väntar fortfarande, och jag försökte ringa dom idag men fick inget svar.

Inga kommentarer: