onsdag 15 oktober 2008

En början och ett slut

Kunde åter avnjuta kaffe på kontoret efter att en ny maskin ställts upp i köket. Alldeles för länge har vi varit ute kaffeautomat men nu står den där. En nätt och snabb liten Jede Komo som tillreder ett mustigt, nästan liten nötaktigt kaffe på några sekunder. Det finns dessutom flera olika varianter och styrkor att välja på så maskinen kommer stilla min experimentlusta lång tid framöver, därefter kommer jag ha hittat min favorit och kunna avnjuta flera koppar varje dag. Jag lovar dock att detta inte kommer att innebära slutet på min kafferesa, eller kaffeexpedition som jag hellre vill kalla det, snarare början. Det kommer bli ett äventyr som jag i bästa mån kommer dela med mig till er.

Vem som beställt maskinen är dock fortfarande en gåta, men troligen någon på ekonomiavdelningen som suktat efter gott kaffe lika länge som mig.

Har tyvärr inte haft med mig kameran till jobbet på ett tag, men här följer lite sköna stats från tillverkarens hemsida:

  • Svart kaffe på 15 sek
  • Lätt att använda och fylla på
  • 6 dryckesval
  • Mycket hygienisk
  • Höjd: 460 mm
  • Bredd: 315 mm
  • Djup: 395 mm
  • Vikt: 9,2 kg
  • Spänning: 220 -240V
  • Effekt: 1,3 kW
  • Vattentank: 2,3

Inga kommentarer: