fredag 17 oktober 2008

Kaffe innanför västen

Vilken morgon för en kaffeälskare. Satte morgonkoppen i halsen när jag läste Sydsvenskans artikel om att kaffe kan ge kvinnor mindre bröst och spillde dessutom lite som svärtade skjortan. Upptäckte inte det senare förrän jag var på jobbet, så nu får man sitta med kaffefläckar på kragen. Det gör inte så mycket, man får ta det goda med det onda när man dricker kaffe. Ingen har påpekat det och jag tror inte att det är något som mina kollegor skulle prata om bakom min rygg.

Men åter till Sydsvenskan, och artikeln om kaffets eventuella påverkan på kvinnors bröststorlek. Först blev jag förskräckt, kunde detta påverka kvinnors kaffedrickande negativt? Men sen läste jag klart artikeln och kunde nöjt konstatera att det skulle medföra något positivt i slutändan. Nåväl, mindre bröst, men mindre cancer låter som en schysst deal för alla kaffeälskare. Jag har skrivit ut artikeln och tejpade upp den bredvid vår nya kaffemaskin och jag tror det kommer innebära att fler nyttjar dess lockande dryckesutbud framöver här på kontoret.

Inga kommentarer: