fredag 12 december 2008

Julkaffet tomten själv skulle välja

Nu har jag beslutat mig för vilket kaffe som skall bli julens officiella kaffe. Det är en ganska prestigefylld tävling och vinnaren är Gevalia Cappuccino Daim. Som Gevalia själva skriver på hemsidan - "krämig cappuccino med en härlig smak av choklad och mandelkrokant", mer jul än så blir det inte i min värld. Pepparkakor i all ära, glögg om det är fest, men kaffet är ändå det som skiljer november från december. I min värld är december en 24 dagar lång festlighet, och då kan man inte dricka samma kaffe som till vardags.

På kontoret tror jag tyvärr att många missat att det vankas julafton, men jag har tejpat upp en julstjärna i köket och satt upp en bild på Tomten på kaffemaskinen. Hopps på något kafferelaterat i julklapp, men det blir väl en kniv eller ett presentkort på Systembolaget som förra året.

Inga kommentarer: